درباره وبلاگ

به وبلاگ آموزشی فرهنگیان فرهیخته شهرستان بویین میاندشت خوش آمدید. لطفاً از نظرات خوبتان در بهتر شدن وبلاگ یاریمون کنید.
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 25836
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


b
mehremoallem
درس معلم ار بود زمزمه محبّتی ****** جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را
پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, :: 10:56 ::  نويسنده : بهادری       

شيوه هاي ترغيب دانش آموزان به كتاب خواني:

 فعالیت‌های‌ جنبی‌ که‌ آموزشگاه‌ می‌تواند جهت‌ ترغیب‌ دانش‌آموزان‌ به‌ مطالعه‌ و کتابخوانی‌انجام‌ دهد شامل موارد زير است:
1
ـ معرفی‌ کتاب:معرفی‌ کتاب‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کار انگیزشی‌ برای‌ ترویج‌ فرهنگ‌ مطالعه‌ و کتابخوانی‌ مؤثر است‌. خلاصه‌ کردن‌ کتاب‌ و معرفی‌ آن‌ در تابلو اعلانات‌ تأثیر زیادی‌ در تشویق‌ دانش‌آموزان‌ به‌ مطالعه‌ دارد. همچنین‌ خواندن‌ خلاصه‌ کتاب‌ و ذکرمشخصات‌ آن‌ در مراسم‌ صبحگاهی‌ مدرسه‌ هم‌ می‌تواند انگیزه‌ مطالعه‌ را در دانش‌آموزان‌ به‌ وجود آورد.

 2   ـ از جلسه‌های‌ اولیا و مربیان‌ و آموزش‌ خانواده‌ به‌ نحو مطلوب‌ استفاده‌ کنیم‌:

باید به‌ والدین‌ آموزش‌ داده‌ شود که‌ خواندن‌ در دنیای‌ امروز یک‌ نیاز اساسی‌ و بخشی‌ از زندگی‌ است‌ و به‌ عنوان‌الگوی‌ تربیتی‌ فرزندان‌ خود نقش‌ مهمی‌ در تشویق‌ و ترغیب‌ آنها به‌ مطالعه‌ دارد. حتی‌ مجموعه‌ای‌ از کتابهای‌ مفید وساده‌ به‌ والدین‌ معرفی‌ کرد تا آنان‌ نسبت‌ به‌ تهیة‌ این‌ کتابها اقدام‌ کنند.اگر مدرسه‌ دارای‌ فضای‌ مناسبی‌ به‌ عنوان‌ کتابخانه‌ است‌ جلسة‌ آموزش‌ خانواده‌ را در آنجا برگزار کرد و یا طوری‌برنامه‌ریزی‌ کنیم‌ که‌ اولیاء از کتابخانه‌ بازدید کنند و در جریان‌ فعالیت‌های‌ آن‌ قرار گیرند. همچنین‌ اگر به‌ والدینی‌ که‌همکاری‌ خوب‌ و قابل‌ توجهی‌ با مدرسه‌ دارند کتابهای‌ مناسب‌ تربیتی‌ اهدا شود تأثیر چشم‌گیری‌ خواهد داشت‌



ادامه مطلب ...


شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, :: 9:38 ::  نويسنده : بهادری       

در روز سه شنبه مورخه 91/12/15 کارگاه آموزشی معلمان با موضوع ایجاد انگیزه و شیوه های نوین تدریس و نیز کارگاه آموزشی دانش آموزان پایه سوم و پیش دانشگاهی با موضوع شیوه های مطالعه و آمادگی کنکور با حضور مدرّس کشوری استاد دانشگاه فرهنگیان جناب آقای مجید نقیه  به شرح ذیل برگزار گردید:



ادامه مطلب ...


یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:روش های صحیح مطالعه,مطالعه, :: 18:40 ::  نويسنده : بهادری       

نکاتی چند درمورد روش های صحیح مطالعه

بارها شنیده ایم که دانش آموز یا دانشجویی می گوید :

(( دیگرحال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم ))یا ((آنقدرازاین کتاب خسته شده ام که قابل گفتن نیست))ویا ((هرچقدرمیخوانم مثل اینکه کمتر یاد می گیریم))ویا ((ده بار خواندم و تکرار کردم ولی بازهم یاد نگرفتم))به راستی مشکل چیست ؟

 آیا برای یادگیری درس واقعا" باید 10 بار کتاب را خواند ؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهم مرورکرد؟وآیا بایددهها بار درس را تکرارکرد تا یادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنین باشد ، مطالعه کاری سخت و طاقت فرسا است . اما واقعیت چیزی دیگر است . واقعیت آن است که این گروه از فراگیران ، روش صحیح مطالعه را نمی دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند . یادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت .

 



ادامه مطلب ...


چگونه دانش آموزان خود را برای آزمون و امتحان آماده سازيم؟

 هر چه در محیط خانواده آرامش بیشتری وجود داشته باشد و رفتار والدین با دانش آموز آرام تر باشد میزان تمرکز و در نتیجه یادگیری او افزایش می یابد لذا حتی اگر وی مدت کوتاهی به مطالعه بپردازد به علت همین فراگیری بهتر راندمان بیشتری داشته و مطالب بصورت پایدارتری در ذهن او نقش می بندد.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, :: 23:13 ::  نويسنده : بهادری       

روشی برای یاد گیری آسان

روشی که ذیلاً بیان می گردد یکی از قوی ترین روش های یاد گیری است که درسال 1996میلادی توسط فردی به نام فرانسیس رابینسون فیزیولوژیست دانشگاه اوهایو ابداع شد در این روش سعی بر این است تا با ایجاد زمینه ای در ذهن قبل از مطالعه روند یاد گیری فعالتر واسانتر شود ،پیش خوانی ،سئوال سازی ،خواندن ، بازگویی و تعریف و مرور ، مراحل متعدد این روش است :

(  همکاران گرامی دانش آموزان عزیز را با شیوه های خوب مطالعه آشنا نمایند. )

1-      پیش خوانی : درسی را که می خواهید بخوانید ابتدا پیش خوانی کنید سعی کنید برای پیش خوانی از روش های زیر استفاده نمائید

-   نگاهی سریع و گذارا به متن بیندازید

-    نکات مهم وکلیدی را بیابید

-  سئوالات و تمرینهای آخر درس را مرور کنید

-پاراگراف اول وآخر وخلاصه درس را به شیوه ای گذارا بخوانید



ادامه مطلب ...


باسمه تعالی

ضمن آرزوی شادکامی و توفیق روز افزون برای همه دانشجویان عزیز و سربلند منطقه بویین میاندشت از کلیه همکاران عزیز ، دبیران گرامی، مدیران ، مشاوران و تمامی عزیزانی که با راهنمایی های دلسوزانه و تلاش خود در موفقیت دانش آموزان شریک بوده اند تشکر و سپاسگزاری می شود .  



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد